Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Upp och ner..

Av Linda - 26 april 2014 19:45

Opp och ner, ner och opp... Ungefär som i emilvisan går både dotterns och mitt blodsocker nu för tiden. Så jävla tröttsamt.
Dagen började dotterns blodsocker på runt sju. Perfekt!! Men sen blev det värsta bergochdalbaneåkandet!! Uppe på 28, korrigera med insulin. Fick ner eländet till tio, sen blev det studsmattehoppande för hela slanten. Och vad händer då?? Jo men visst! Oerhört snabb sänkning och känning.. Rekyl och höjning... Sen känning... Bläää!! Nu var det iaf på sju och hoppas det stannar där!
Själv har min dag idag oxå varit värsta farandet... Gav extra insulin för ett blodsocker på 19, blev en cykeltur som inte var planerad. Fixade och donade lite i källan och möblerade om på altan.. Hux flux nere på 2.1 Läääängesen jag hade så lågt.. Dextrosol i massor..
Nu, några timmar senare är middagen intagen och illamåendet har kommit som ett brev på posten. Kan bara tänka mig den rekyl jag kommer få om några timmar. Blir säkert att gå upp inatt och dricka vatten i mängder för att kunna ha ett acceptabelt blodsocker i morgon bitti...
Blir så trött på detta svängandet hit och dit..
Jag har ALDRIG gett vare sig mig själ eller dottern insulin för att då ner en rekyl och har inga planer på att börja nu. Bara att vänta ut skiten då ju effekterna av en känning kan sitta i minst 24 timmar...
Tar och slappar vidare i soffan och tar nya tag imorgon igen med alla måsten som ju finns en helg som denna med underbart väder och vårkänslor ????

Tack för mig, hej!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 18 juni 2016 21:32

Idag har varit en rätt jobbig dag.. Började med att vakna runt åtta, efter att ha sovit som en kratta! Frukost och diverse morgonbestyr(bland annat fylla på insulin o två pumpar och försöka att inte lägga sig i makens och dottern diskussion) begav si...

Av Linda - 12 juni 2016 11:52


Märkt idag att jag verkligen knappt klarar av en sån enkel sak som att vika tvätt.. Vips så kommer yrseln smygande. Så tacksam över att man faktiskt kan erbjuda dottern en liten peng så sorterar hon alla "miljoner" röriga strumpor. Lär även finnas en...

Av Linda - 9 juni 2016 18:55

Det är ju helt fantastiskt vilka härliga dagar man har när man ska ta det lugnt och hitta "tillbaka"... Eller INTE!! Sover....ser lite tv...sover..kommer på stt jag måste äta...ser tv.. Typ hela dagarna! Jag orkar inte göra nåt! Helt orkeslös...det ä...

Av Linda - 4 juni 2016 11:40


....stressreaktion bar nåt jag aldrig trodde att jag skulle få höra. Men igår så kom det, tyvärr frän en läkare på andra sidan det skrivbord jag satt vid i rummet på vårdcentralen.. Då jag svimmat en gång och haft flertalet yrselattackerna både hem...

Av Linda - 30 maj 2016 19:52


Nu kommer jag bli en sån här surkärring som säger precis vad jag tycker! Läser så ofantligt många inlägg på diverse sociala medier om "diabetesföräldrar" som får PANIK för minsta lilla.. Herregud säger jag bara! I ena stunden säger de att "deras bar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards